Întrebări frecvente

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

      Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc, muncesc sau studiază în Huedin şi au vârsta de cel puţin 18 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative www.bp.primariahuedin.ro.

Asociațiile pot depune propuneri?

 Propunerile sunt depuse exclusiv de cetățeni, în mod individual , pentru a îmbunătăți calitatea vieții în Orașul Huedin.

Cum pot trimite o propunere?

 Propunerile pot fi trimise prin intermediul platformei Bugetării Participative www.bp.primariahuedin.ro ,pe email bugetareparticipativa@primariahuedin.ro sau cu ajutorul reprezentanților Primăriei, de luni până vineri, între orele 19.00-15.00, la departamentul Registratura, din cadrul UAT Huedin.

Ce propuneri pot fi depuse?

 Propunerile trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii:

1.Infrastructură stradală:alei, trotuare, scuaruri, zone pietonale (amenajarea, renovarea, întreținerea, înființarea acestora);

2. Amenajarea de spații verzi și locuri de joacă (amenajare, repararea, renovarea, înființarea acestora, întreținerea);

3.Mobilitate, accesibilitate și siguranța circulației (îmbunătățirea căilor de access pre obiectivele importante ale orașului, fluidizarea traficului, crearea de infrastructuri pentru siguranța rutieră, creșterea gradului de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, propuneri de zone cu restricție auto, poiste de biciclete , sisteme de supraveghere video ș.a.);

4.Amenajarea spații publice (mobilier stradal, iluminat public etc.);

5.Cultură;

6.Strategie/planificare urbană;

7.Asistență socială/sănătate;

8.Digitalizarea (proiecte IT/Smart City menite să crească gradul de utilizare a tehnologiilor în scopul îmbunătățirii calității vieții în Orașul Huedin dar și a unui marketing mai dinamic al orașului).

Chiar dacă propunerea poate fi încadrată în mai multe domenii, deponentul trebuie să opteze pentru domeniul pe care îl consideră cel mai potrivit.

Care sunt criteriile pe care trebuie să le îndeplinească propunerile pentru a fi supuse votului cetățenilor?

 a. Să corespundă unui obiectiv de interes general.

b. Să fie sau să poată fi asimilate unei investiţii aflate în aria de competenţă a Primăriei Huedin şi care vizează un spaţiu public.

c. Să nu intre în aria altor programe ale Primăriei Huedin cum sunt finanţările destinate ONG-urilor, structurilor sportive etc.

d. Să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalităţii aflate în derulare.

e. Să nu aibă un caracter comercial sau publicitar.

f. Să nu aibă un caracter politic sau etnic.

g. Să nu genereze cheltuieli de funcţionare importante (întreţinere, plata unor drepturi de autor etc.) după implementare.

h. Să fie clar delimitate spaţial şi să nu fie prea vagi.

i. Să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect.

Propunerile vor fi luate în considerare în mod corespunzător cu condiția respectării criteriilor de eligibilitate.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

 Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 50.000 Ron (inclusiv TVA).

Câte proiecte vor fi finanțate?

 Vor fi finanțate un număr de 7 proiecte, fiecare proiect având o valoare de maxim 50.000 Ron (inclusiv TVA).

De ce ar trebui ca propunerile să fie clare şi detaliate?

 Prin precizarea cât mai concretă a detaliilor va fi posibilă o analiză care să permită o bugetare riguroasă și un termen pentru implementare. Propunerile prea generice ar putea să facă dificilă sau imposibilă implementarea.

Propunerile pot fi însoţite de o documentație suplimentară?

 Cetățenii care doresc acest lucru pot completa propunerea cu documentele pe care le consideră relevante (fotografii, hărți, planuri de localizare etc.). Vor fi acceptate numai atașamentele trimise în format PDF, până la o limită de 5 MB și atașamentele trimise în format JPG, JPEG, PNG, până la o limită de 5 MB.

Propunerile vor fi supuse la vot așa cum au fost depuse?

 Primăria   Huedin va realiza o analiză tehnică a tuturor propunerilor depuse de cetățeni. În urma analizei, propunerile supuse votului vor păstra ideea iniţială, dar ele vor fi adaptate de către serviciile din cadrul orasului Huedin, care vor estima mai exact costurile implicate, posibilităţile concrete de acţiune și timpul de execuție.

Dacă se constată că unele propuneri sunt similare în ceea ce privește conținutul sau proximitatea spaţială, poate fi justificată integrarea acestora într-un singur proiect, cu înștiințarea prealabilă a deponenților.

Cetățenii care depun propuneri care nu ajung să fie supuse votului au dreptul să primească, la cerere, explicaţii privind motivele acestei decizii.

Este posibil să se schimbe o propunere, în cazul în care s-a făcut o greșeală?

 Odată depusă pe platformă, propunerea nu mai poate fi modificată de către persoana care a propus-o.

Primăria Huedin revizuiește toate propunerile?

 Da, serviciile din cadrul orasului Huedin vor realiza o analiză tehnică a tuturor propunerilor depuse de cetățeni. Propunerile care respectă parametrii definiți vor fi supuse la vot.

Câte propuneri pot fi prezentate de fiecare cetățean?

         Fiecare participant poate depune maxim o propunere pentru fiecare domeniu, prin platforma bugetării participative.

Ce sunt atelierele participative?

 Atelierele participative îşi propun să stimuleze dezbaterea publică, să asculte sugestiile cetăţenilor și să furnizeze clarificări cu privire la bugetarea participativă. Acestea încurajează participarea prin prezentarea și discutarea propunerilor cetățenilor.

Cum se votează un proiect?

       Votarea este restrictionată la teritoriul  orasului Huedin.

Platforma www.bp.primariahuedin.ro  colecteaza date despre locația dumneavoastră doar în momentul votului pentru a asigura respectarea procedurii de votare.

Votul are loc în două etape distincte. În prima fază de vot, fiecare cetățean înscris pe platforma bugetării participative poate alege şase proiecte (câte unul pentru fiecare dintre cele şase domenii stabilite). În această etapă, se vor selecta 30 proiecte (primele trei proiecte clasate în ordinea numărului de voturi din fiecare domeniu vor intra automat în a doua etapa de vot, iar restul în funcție de numărul de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte).

În a doua etapă, fiecare cetățean poate alege un singur proiect din cele 30 stabilite în prima fază. Vor fi selectate un număr de 15 proiecte. Cel mai votat proiect din fiecare domeniu va fi selectat automat, iar restul vor fi selectate în funcție de numărul de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte.

       Fiecare participant poate vota o singură dată în fiecare etapă a votului. Votarea online presupune înregistrarea prealabilă pe platformă.

Cum se poate obține o clarificare suplimentară cu privire la bugetarea participativă?

        Informații suplimentare cu privire la bugetarea participativă puteți obține prin email la adresa bugetareparticipativa@primariahuedin.ro sau la numărul de telefon 0264.351548, în fiecare zi lucrătoare, de luni până vineri, între orele 9.00-15.00.

La ce îmi folosește bugetarea participativă?

  • Să exprim problemele cu care mă confrunt şi să propun soluţii pentru acestea.
  • Să fiu ascultat, înţeles şi să văd că părerea mea chiar contează.
  • Să formulez idei şi iniţiative proprii pentru ca viaţa să fie mai bună şi mai plăcută în cartierul şi în oraşul meu.
  • Să particip efectiv la stabilirea priorităţilor în cheltuirea banilor comunităţii noastre locale.
  • Să am ocazia de a-mi transforma ideile în proiecte ale comunităţii.